På Avanza vet man idag inte exakt vad det är som Movestic är missnöjda med. Men Henrik Källén, vd för Avanza Pension, säger till Pensionsnyheterna att om det finns några felaktigheter i deras marknadsföring så ska man rätta till det.
I mångt och mycket är det här en upprepning av situationen när Skandia anmälde Avanza för vilseledande marknadsföring av Avanza Zero.
- 2011 när vi fick anmälan ifrån Skandia så gjorde vi ett antal ändringar för att förtydliga marknadsföringen. Och vi ser löpande över våra jämförelser, det brukar göras halvårsvis och senaste datumet för översynen står på hemsidan, säger Henrik Källén till Pensionsnyheterna.
Movestics anmälan kan han inte kommentera mer i detalj eftersom han ännu inte har tagit del av själva anmälan.
- Vad det här exakt avser vet jag inte eftersom jag inte tagit del av anmälan ännu, utan har bara sett ett pressmeddelande ifrån Movestic. Men vad jag kan säga är att om något är fel så ska det givetvis rättas till, säger Henrik Källén.