I dag drar PP Pension igång en kampanj för att bli mer relevant för sina medlemmar. De som jobbar inom mediabranschen, som är PP Pensions målgrupp, uppmanas att berätta för pensionskassan vad de har för önskemål på bolaget.
På den nya webbplatsen mediesverige.se och på PP Pensions egen webbplats uppmanas medlemmarna att höra av sig med önskemål på vad PP Pension ska göra för dem i framtiden.
- Pensioner är något som väldigt många tycker är tråkigt och svårt. Vår ambition är att kombinera bra pensionslösningar på lång sikt med lösningar som kunderna upplever är bra på kort sikt. Och därför vill vi gå ut och fråga de i branschen vad det är de känner att de behöver, säger Viveka Ekberg, vd på PP Pension, till Pensionsnyheterna.
PN: Vad har ni tänkt er att erbjuda mer konkret?
- Det kommer att vara lösningar med anknytning till pension, sparande och försäkring, säger Viveka Ekberg.
PN: Är inte detta ett sätt att muta sig till ett intresse för pensioner?
- Vi har förstått att inte alla tycker att pensioner är så himla roligt. Det är ett sätt att möta verkligheten som den är. Alla undersökningar visar att pensionsfrågor är svåra att ta till sig. Det rör sig ofta också om något som ligger väldigt många år fram i tiden. Det här är ett sätt att väcka ett intresse och, som vi tycker, att vara kreativa och kundvänliga, säger Viveka Ekberg.
Förutom att använda mediesverige.se så kommer PP Pension från och med idag också att annonsera i fackpress.